sâmbătă, 22 mai 2010

It's going to be... LEGENDARY!

M-am tot gândit la un început original şi de efect, dar altul mai bun decât "SESIUNEE!" nu am.

"Toate's bune până la sesiune", asta a rămas deviza noastră.

Şi pentru că scopul acestui post este acela de a vă motiva pentru săptămânile ce vor urma, here it goes:




INPUT: 7 examene, 4 săptămâni, căldură mare, lene, alte activităţi faine prin oraş, prieteni de pe la alte facultăţi care nu încep sesiunea acum

ALGORITM: Fiecare materie va fi considerată un nod într-un graf neorientat.
Există muchie între două examene consecutive.
Pentru a rezolva problema trebuie parcurs graful cu o complexitate cât mai mică, ţinând cont de toţi parametrii.

Nodul 1: 31 mai - Programare orientată pe obiecte
Începem în forţă cu un examen în adevăratul sens al cuvântului. După un curs cu materie absolut interesantă, predată aşa cum trebuie de către domnul prodecan, ne aflăm în prag de examen. La fel cum la curs am fost suprinsă/surprinşi mereu cu ceva nou, intrigant dar interesant în acelaşi timp şi după ce am vazut statisticile privind promovabilitatea la examen în anii trecuţi, tot aşa mă aştept să fie şi examenul de anul aceasta: bazat pe o experienţă solidă şi lipsit de superficialitate.
Personal, am mari emoţii.

Dacă trecem şi de poo, atunci să nu credeţi că am scăpat de rău. Urmează nodul 2: 4 mai, întruchiparea răutăţilor ce s-au ivit asupra noastră şi anume: pătrunderea în spaţii total necunoscute nouă - spaţii afine (nu nefine), euclidiene şi combinaţii între ele. Cu alte cuvinte: geometria.
Note to self: calculele sunt absolut opţionale. Ideea este să ştii cât trebuie să obţii în final.

Iar dacă ajungem la nodul 3, dăm de LFA (Limbaje Formale şi Automate). Dacă CUMVA credeţi că aici va fi uşor sau că lucrurile sunt pur şi simplu ca la curs, adică bla bla bla, vă înselaţi. În fine, examenul se vrea a fi uşor. Aşa că multă baftă la găsit gramatici, construit automate push-down (am aflat şi eu într-un final ce sunt), spor la pompat şi descifrat demonstraţii.
În fine, o să vină totul de la sine.


După începutul în forţă, ajungem la jumătatea drumului care trebuie parcurs, un drum lin şi presărat cu obstacole pe alocuri. La nodul 4, cu mintea la corpuri şi spaţii mai mult sau mai puţin vectoriale, dăm de algebră: Un semstru plin de "Yes, we can!", un curs predat aşa cum trebuie de către un profesor care mi-a plăcut destul de mult, contrar primei impresii pe care mi-a lăsat-o la primul curs. Se pare că la examen va fi în principiu ok, cu toate aplicaţiile pe care ar fi trebuit să le discutăm la seminar cu "fata aceea".
Note to everybody: "La aducerea la forma diag canonică putem îmnulţi cu ce ne taie pe noi capul şi putem aduna linii şi coloane după ce le-am îmnulţit în PREALABIL cu o variabilă." (mulţumesc Alex)

Nodul 5: Algoritmica grafurilor. Deşi am făcut reclamă proastă cursului şi mai ales seminarului, unde vorba aceea "te plictiseţi mai tare decât la curs, şi asta e ceva groaznic", sper totuşi că la examen va fi ok şi nu ne vom încurca în definiţii, şi teoreme. Aş spune mai mult despre aceast examen, însă nu dispun de informaţii dintr-un motiv foarte bun (a se vedea mai sus).


Nodul 6 găzduieşte pedagogia, unde mai mult decât faptul că am probleme în a scrie derivate din curriculum nu pot spune. (curriculumului. Aha, now that is something!)

Şi iată că am ajuns şi la nodul 7, analiză. Am lăsat ce credeam că este mai uşor spre final, unde spre uimirea noastră, nu o să fie atât de uşor precum credeam. (dada, ne aşteptam la exerciţii cu seminariile pe masă). După un curs explicat până la cel mai mic delatiu, de n ori, unde n=t!, t=indice de înţelegere al conţinutului predat, sperăm că ideilor noastre la examen vor fi mai lungi decât cel mai scurt banc matematic (i.e fie epsilon mai mare ca zero) şi că nu vom avea probleme cu un epsilon<5.



Output: HAOS.

It's going to be legendary! q.e.d.



p.s. You can buy me with a coffee, I'm so cheap!



Later edit: Da, intr-adevar, aveam 3 noduri cu 5, probabil pentru ca imi place 5-ul si tintesc catre el :)

7 comentarii:

  1. pana scriai postu asta mai bagai niste informatica repede!

    RăspundețiȘtergere
  2. vezi ca ai 2 noduri 5 :D pedagogie si ag...
    trece si sesiunea asta ;)) cum trece... ramane de vazut :))) dar trece sigur :D

    RăspundețiȘtergere
  3. pe la inceputu anului cand eram boboc am vb cu unu de anu 2, si tipu imi zice:"examenele nu se dau, se iau:))" si cam asa e. in afara de poo,lfsa si analiza, la restu va fi o atmosfera "lejera":P, iar la celelalte 3...ne descurcam noi:)

    RăspundețiȘtergere
  4. mai copii, sesiunea-i miezul! e singurul moment in care faci ceva cu rost. la cursuri nu rezolvi nimic pt ca..nu merge. te alegi doar cu somnul. in schimb, in sesiune, ori inveti si, da, ai facut ceva, ori faci orice altceva - tot cu rost e pt ca u ai ales ce ai ales. ideea e..in sesiune ai de ales. la cursuri nu. succes colegilor si ... tre sa fie ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Astea s glume de informaticieni nu ma bag :)). M ai inspirat draga Niti, sa scriu si eu un blog pe tema asta :P

    RăspundețiȘtergere
  6. morfisme de inele! iiiu ce nu mi au placut mie chestiile astea! dar eu am scapat de ele sem trecut :d stii care i pluralu de la curriculum?

    RăspundețiȘtergere