luni, 15 martie 2010

Mi-a placut jocul, asa ca il voi posta. Este aparent simplu insa daca credeti ca veti gasi solutia intr-un timp relativ scurt, you might be wrong.

Here it goes:

Avand cifrele

1 4 5 6

si operatorii

+ - / *

sa se aranjeze cifrele in asa fel incat rezulatul evaluarii expresiei sa fie 24.

Cifrele se pot folosi o singura data, nu conteaza ordinea in care acestea sunt folosite, parantezele pot fi folosite.
Trebuie folosite toate cifrele o singura data!!

Later edit: nu se poate folosi factorialul, ridicarea la vreo putere; nu conteaza ordinea operatorilor si nu trebuie folositi neaparat toti.
Later edit2: Da, are rezolvare!

12 comentarii:

  1. am facut un backtracking rapid, si NU...nu exista, folosind DOAR alea 4 nr si DOAR alea 4 semne. exista solutia 24,8 (1 / 5 + 6 * 4), dar nu 24...codu sursa

    RăspundețiȘtergere
  2. permite-mi sa te contrazic! exista o solutie care da EXACT 24!
    toate informatiile pe care le-am dat mai sus duc la o rezolvare CORECTA a problemei.
    si eu am zis ca nu se poate dar I was wrong!
    (o sa public si rezolvarea peste cateva zile)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cel mai anonim dintre anonimi15 martie 2010 la 13:40

    daca 1/5 + 6*4 = 24.8 atunci eu sunt Florin Salam si ascult manele de la 2 ani.

    RăspundețiȘtergere
  4. acelasi anonim...in backtracking nu respect regula semnelor:)

    RăspundețiȘtergere
  5. trebuiau puse niste paranteze pe acolo. (programul calculeaza expresia in ordinea operatiilor.)
    oricum e bine de stiut ca solutia este de asa maniera incat nu se poate observa printr-un back rapid :P

    RăspundețiȘtergere
  6. hmm ai zis cifre si nu numere deci vrei sa aranjez cifre , eu vrea sa aranjez cifrele cate 2 ca sa fac niste numere :P

    65-41 = 24

    poate nu e bine dar mi-a dat rezultatul , sunt fericit :))

    RăspundețiȘtergere
  7. nu le poti concatena :)
    pur si simplu le folosesti asa, ca cifre.

    RăspundețiȘtergere
  8. damn , o cerinta ambigua ma invins din nou :)

    teorie noua , primul raspuns al lui Dan era cel corect , doar ca trebuie sa scapam de 1 si 5 , cum 6 * 4 = 6 / (1/4)
    si 1/4 = (5/4) - 1

    => 6 / ((5/4) - 1))

    poate mai gasesti si acum vreo conditie sa nu fie bine :)

    RăspundețiȘtergere
  9. acu e cursa cn face cel mai repede o sursa k lumea:)) io am ratat prima data:(

    RăspundețiȘtergere