luni, 2 august 2010

Turda

Deşi aflată încă în perioada de convalescenţa datorită unui picior care pare să nu mă mai asculte, duminică am ajuns într-o zonă pe care voiam de foarte mult timp să o vizitez: Turda.

După o plecare extrem de matinală, am început ziua cum nu se putea mai bine cu un răsărit cum numai în zona Zărneştiului mai vezi.





Soarele părea să ţină cu noi aşa că distanţa până în Turda a fost parcursă extrem de repede. Spre surprinderea mea nu m-a luat somnul pentru că am avut ce să admir. Şi da, încă o dată sunt de acord cu faptul că avem o ţară frumoasă.

Primul obiectiv pe care l-am vizitat a fost salina Turda-Durgău. Nu mai fusesem până atunci la salina asta şi aveam în minte imaginile salinelor pe care le vizitasem deja. Însă şi de data asta am fost surprinsă în mod plăcut de faptul că deşi este foarte mică ca şi suprafaţă, salina a fost reabilitată si transformată într-un loc care te lasă cu gura căscată. Din nou ne-am luptat cu lucruri prost făcute şi cu oameni care nu îşi fac treaba, dar face şi asta parte din ţara noastră. Răbdarea a fost de partea noastră, se pare, şi am reuşit să ne menţinem calmul la coborârea pe scările mult prea înguste, unde, din pacate nu exista nicio lege în legătura cu urcatul sau coborâtul.
Nu pot spune decât că a fost frumos şi că s-a făcut o treabă bună acolo.
















And yes, I like the trumpet.







Obiectivul următor a fost vizitarea Cheilor Turzii. Le văzusem numai în poze însă m-au impresionat. Din păcate, furtunile din ultima perioadă au făcut ravagii şi am luat cu ele bucăţi mari din podurile pe care musai trebuia să treci. Asta nu a însemnat decât că am parcurs doar 1/4 din întreg traseul şi sunt convinsă că ceea ce urma era şi mai spectaculos decât ceea ce am văzut.













Am avut ocazia să acord timp unei pasiuni vechi pentru care deocamdată nu posed materiale de calitate: fotografia, dar am reuşit să fac câteva poze şi cu un aparat ca lumea.






În ciuda neajunsurilor legate de drumuri, de trafic, de lumea din trafic sau de proasta organizare, a meritat pentru că ceea ce am găsit la destinaţie nu poate fi descris şi nici măcar surprins într-o poză.


Mare, soare, valuri - venim acum, concertul va fi legendary ca de obicei, Clujul este tot acolo (I checked) so ...
revin cu detalii după.

2 comentarii:

  1. Ah, fotografia!:X
    Si eu ador sa calatoresc. Am reusit sa ajung pe munte anul asta intr-un traseu foarte frumos in bucegi. Cam acolo m-am indragostit si eu de munte. Nu prea am avut ocazii sa plec sau colegi de plimbareala, dar stiu ca voi avea de acum in colo. Plus ca trebuie sa vina si camera profesionala in viata mea cat de curand. Apoi, am ce poza. Romania e frumoasa!
    Un mare BRAVO pentru viata care o duci! Te admir si sper sa gust si eu un pic din aceste experiente. >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Ocaziile se fac, asta e clar.
    Cand despre fotografie, trebuie sa vorbim despre asta :)
    Multumesc, multumesc >:D<

    RăspundețiȘtergere